miercuri, 3 octombrie 2012

TOAMNA ANOTIMPUL "STRĂNUT, NAS ÎNFUNDAT ŞI SOMN AGITAT"

          A venit toamna...soarele ne răsfaţă cu razele sale la puterea maximă încă (+30C), doar răceala Dariei ne aminteşte în ce anotimp suntem. A răcit şi parcă mă simt neputincioasă, cât am alăptat-o simţeam că am un as în mânecă, laptele matern îmi inspira credinţa că el îi dă puterea să fie bine, era elixirul sănătăţii şi îl aveam mereu la mine. Acum nu mai am încredere decât în doctori şi tratamente, nu mai am nici o altă speranţă, căci Daria nu răceşte ca toţi copiii din lumea asta, ea răceşte altfel de fiecare dată, la ea nu ţine cu ibupofren, paracetamol sau altele asemănătoare. Cu răceala s-a pricopsit de la prietenii de joacă, un wekeend de joacă doar cu  copii răciţi, şi gata,  nu i-a curs năsucul niciodată în halul ăsta, a strănutat şi i-a curs nasul până la barbă de  mii de ori. Am zis că rezistă până luni după amiază când avea program medicul noastru pediatru, dar n-a fost să fie, căci duminică pe la 23.00 seara a vomat, după ce nici batista bebeluşului nu le mai făcea faţă mucilor.
         Dimineaţa ne-am trezit şi ne-am prezentat la alt medic pediatru, care era de gardă în policlinică, e o doctoriţă foarte bună, una din doctoriţele vedetă cum se mai zice,  doar că mereu ocolesc să merg la ea la consult, căci e mereu ocupată, face prea multe lucruri deodată şi eu am mereu o mie de întrebări de pus. Pediatra noastră mă ascultă şi-mi răspunde la toate curiozităţile şi nu e niciodată pe fugă, nu lucrează şi-n spital şi ea ne cunoaşte povestea, îi este mai uşor să ne evalueze dacă apar probleme. Şi după un consult amănunţit şi o vizită scurtă, căci era pe fugă, se grăbea la o cezariană, ne-am pricopsit cu antibiotic. Aş fi discutat cu doctorul nostru pediatru şi am fi ajuns la un numitor comun, poate fără antibiotic, poate cu aerosoli sau poate la fel, nu ştiu... Eu oricum eram în stare să-i aduc şi luna de pe cer doar să se facă bine, şi ca niciodată i-am administrat toate 5 bucăţi (antibiotic, pentru eliminarea mucozităţilor, un antialergic, pansament gastric şi ceva tot pentru burtică) de medicamente, căci de obicei mai triam din ele, căci ea refuza cu desăvârşire siropurile şi-i dădeam ce era mai important. Acum e floare la ureche, am scăpat de această problemă, umblă ca după dulciuri după linguriţele cu sirop şi noaptea se trezeşte pentru antibiotic şi nu refuză niciunul, doar că răceala nu se lasă dusă cu una cu două, nu-i mai curge nasul, dar e înfundată rău, sper să-i treacă de tot.
          Prietena ei a mai fost răcită şi chiar dacă s-au jucat împreună, noi am scăpat, dar cum ulciorul nu merge de multe ori la apă, de data aceasta am cam forţat noi norocul şi s-a întâmplat. Toamna frumos anotimp dar şi plin de evenimente: plecarea păsărilor călătoare, căderea frunzelor, răceli de tot felul.
        Am fost şi la medicul nostru pediatru pentru că răceala nu se dădea dusă şi pentru că a mai vomat într-o seară şi a început să tuşească, o tuse seacă care începea din somn şi de fiecare dată când îi dădeam siropurile. Pentru că tusea era mai mult ca o iritaţie pe căile respiratorii, am realizat de fapt că antibioticul era cu aromă de căpşuni, iar Daria e alergică la căpşuni, iar medicamentul îi făcea mai mult rău decât bine. Ieri i-am făcut şi aerosoli şi i-am cumpărat alt antibiotic(fără căpşuni) şi spre bucuria mea, nu mai tuşeşte şi nici nu mai are nici o problemă după ce ia siropurile, dacă mi-aş fi dat seama mai devreme...De data aceasta am toată încrederea că se va face bine.
     
      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...